Навчання з інфекційного контролю у ЗОЗ: як організувати та оцінити ефективність

ІНФЕКЦІЙНІ ЗАХВОРЮВАННЯ

Навчання з інфекційного контролю у ЗОЗ: як організувати та оцінити ефективність

Скористайтеся добіркою порад від експерта-практика, що допоможуть організувати навчання й підготовку з профілактики інфекцій та інфекційного контролю у вашому ЗОЗ. Завдяки матеріалам статті навчитеся не лише складати навчальну програму, а й оцінювати її ефективність і заохочувати колег здобувати нові знання

ВАЛЕНТИНА КОСОЛОВСЬКА ,лікар­-епідеміолог, викладач з інфекційного контролю Львівського медичного фахового коледжу післядипломної освіти, фахівець Асоціації «Служба організації інфекційного контролю» 

Для того щоб знизити ризики поширення інфекційних хвороб, а також запобігти їхнім спалахам, упровадьте у своєму закладі охорони здоров’я (ЗОЗ) систему профілактики інфекцій та інфекційного контролю (ПІІК). Працівники, які братимуть у ній участь, зобовʼязані пройти спеціальну підготовку. Ця вимога стосується також нових медичних працівників і тих, які проходять випробний строк. Останні мають пройти навчання та підготовку з ПІІК і скласти іспит. 

Мета навчання та підготовки з ПІІК — змінити ставлення медичних працівників до вимог інфекційного контролю, знизити ризик виникнення інфекційних хвороб, повʼязаних із наданням медичної допомоги (ІПНМД), як серед пацієнтів, так і серед медичного персоналу. Медичні працівники мають постійно використовувати свої знання на практиці 

Система освітнього процесу має охоплювати фахівців усіх рівнів (медичних та немедичних працівників) незалежно від стажу, віку, посади та кваліфікаційної категорії. Для лікарів різних спеціальностей можете організувати диференційовані навчальні цикли. Вони можуть різнитися за тривалістю та відображати найпоширеніші питання щодо ІПНМД, дезінфекції та стерилізації, а також покращення якості медичної допомоги завдяки впровадженню системи ПІІК з урахуванням специфіки клінічного підрозділу. 

Обрати вид навчання 

Працівники ЗОЗ мають щорічно підвищувати свій кваліфікаційний рівень обізнаності з ПІІК і враховувати при цьому нові дані. Для цього залежно від виду діяльності використовуйте диференційовані навчальні програми, що складаються: 

  • із теоретичних і практичних занять;
  • симуляцій ІПНМД і захворювань, які спричинили мікроорганізми з антимікробною резистентністю;
  • майстер-класів;
  • перевірки знань тощо.

Перед початком навчання та підготовки оцініть базовий рівень знань із ПІІК у працівників ЗОЗ, а у відповідній навчальній програмі урахуйте функціональні обов’язки медичного персоналу.

Навчання розподіляють на три види.