|
(назва закладу охорони здоров’я)
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
№ (дата) (номер)
(місце складення)
сестри медичної кабінету інфекційних захворювань (код КП 3231) |
ЗАТВЕРДЖЕНО
(керівник закладу охорони здоров’я, інша посадова особа,
(підпис) (ініціали, прізвище) « » 20 р. |
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Метою діяльності сестри медичної кабінету інфекційних захворювань є допомога лікарю в організації прийому пацієнтів, обслуговування їх на дому та проведення за призначенням відповідних лікувальнодіагностичних процедур.
1.2. Призначається на посаду та звільняється керівником лікувальнопрофілактичного закладу відповідно до чинного законодавства.
1.3. Працює відповідно до чинного законодавства про охорону здоров’я, Кодексу законів про працю України та нормативноправових актів, що визначають діяльність закладів охорони здоров’я й організацію амбулаторнополіклінічної допомоги населенню.
- ЗАВДАННЯ ТА ОБОВ’ЯЗКИ
Сестра медична кабінету інфекційних захворювань зобов’язана:
2.1. Готувати перед амбулаторним прийомом пацієнтів робоче місце лікаря, контролювати наявність необхідного медичного інструментарію, інвентарю, документації, перевіряти справність апаратури та засобів оргтехніки.
2.2. Регулювати потік пацієнтів шляхом забезпечення позачергового прийому пацієнтів із важким станом та таких, які мають на це право.
2.3. Допомагати за необхідності пацієнтам підготуватися до огляду.
2.4. Готувати та передавати в реєстратуру листки самозапису пацієнтів на прийом, талони на прийом до лікаря на поточний тиждень.
2.5. Стежити за своєчасним одержанням результатів діагностичних обстежень та вклеювати їх у медичні карти амбулаторних пацієнтів.
2.6. Роз’яснювати пацієнтам способи та порядок підготовки до лабораторних, рентгенологічних, функціональних (інструментальних) досліджень.
2.7. Брати участь у проведенні санітарнопросвітньої роботи серед пацієнтів та заходах з формування у населення навичок здорового способу життя.
2.8. Заповнювати вимогу на медикаменти та одержувати їх у головної медичної сестри.
2.9. Вести облік диспансерних пацієнтів і своєчасно викликати їх на прийом до лікаря.
2.10. Здійснювати відповідно до призначення лікаря лікувальні маніпуляції.
2.11. Здійснювати по закінченню амбулаторного прийому пацієнтів оброблення та прибирання інструментарію, впорядковувати медичну документацію та робочі місця.
2.12. Систематично підвищувати свою кваліфікацію шляхом вивчення відповідної літератури, участі в семінарах, конференціях, навчання на курсах підвищення кваліфікації.
2.13. Дотримуватися в роботі правил деонтології.
2.14. Забезпечувати конфіденційність інформації про пацієнтів.
2.15. Оформлювати під контролем лікаря медичну документацію: призначення на консультацію, статистичні талони, виписки з медичних карт амбулаторних пацієнтів, направлення на проходження МСЕК, контрольні карти диспансерних пацієнтів, щоденник роботи середнього медичного персоналу тощо.
2.16. Працювати у спеціальному медичному одязі.
2.17. Щорічно проходити профілактичні медичні огляди.
2.18. Подавати екстрені повідомлення про інфекційні захворювання до СЕС.
2.19. Вести облік пацієнтів з інфекційними хворобами.
2.20. Забезпечувати зберігання, облік, раціональне використання та списання лікарських засобів.
2.21. Організовувати поточне та заключне прибирання кабінету.
2.22. Дотримуватись правил внутрішнього трудового розпорядку, інструкції з охорони праці та протипожежної безпеки.
- ПРАВА
Сестра медична кабінету інфекційних захворювань має право:
3.1. Одержувати необхідну для виконання професійних обов’язків інструктивну та методичну інформацію.
3.2. Брати участь у нарадах з питань оцінки своєї роботи.
3.3. Бути забезпеченою засобами індивідуального захисту для профілактики професійних захворювань і заражень.
3.4. Бути застрахованою на випадок професійного зараження ВІЛінфекцією.
3.5. Раз на п’ять років підвищувати свою кваліфікацію у навчальних закладах післядипломної освіти.
3.6. Проходити атестацію для одержання (підтвердження, підвищення) кваліфікаційної категорії.
3.7. Бути забезпеченою робочим місцем з необхідним обладнанням, устаткуванням та канцтоварами для виконання службових обов’язків.
3.8. Вносити пропозиції щодо поліпшення роботи, впровадження нових форм та методів обслуговування пацієнтів.
3.9. Отримувати правовий і соціальний захист.
3.10. Віддавати розпорядження підпорядкованому молодшому медичному персоналу та контролювати його роботу.
3.11. Вимагати від пацієнтів дотримання правил внутрішнього розпорядку закладу.
3.12. Оволодівати суміжною спеціальністю.
- ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
4.1. Несе відповідальність за свою діяльність згідно з чинним законодавством та нормативноправовими актами, що визначають діяльність системи охорони здоров’я та організацію амбулаторнополіклінічної допомоги населенню.
4.2. Роботу медичної сестри кабінету інфекційних захворювань оцінює лікар кабінету та головна медична сестра лікувальнопрофілактичного закладу відповідно до показників діяльності, виконання службових обов’язків та за виявленими недоліками у роботі.
- ПОВИНЕН ЗНАТИ
5.1. Чинне законодавство про охорону здоров’я та нормативноправові акти, що регламентують діяльність органів управління та закладів охорони здоров’я, організацію амбулаторнополіклінічної та інфекційної допомоги населенню.
5.2. Основи права в медицині.
5.3. Права, обов’язки та відповідальність сестри медичної кабінету інфекційних захворювань.
5.4. Нормальну та патологічну анатомію, фізіологію органів і систем людини.
5.5. Основи фармакотерапії.
5.6. Першу та невідкладну медичну допомогу при відповідних станах.
5.7. Правила призначення та обліку наркотичних, отруйних, токсичних та сильнодіючих препаратів.
5.8. Клініку, діагностику й тактику дій при особливо небезпечних інфекційних захворюваннях.
5.9. Правила оформлення медичної документації.
5.10. Правила внутрішнього трудового розпорядку закладу.
5.11. Норми охорони праці та протипожежного захисту.
5.12. Правила користування апаратурою й обладнанням.
5.13. Профілактику внутрішньолікарняних інфекцій і професійного зараження ВІЛінфекцією, гепатитом.
5.14. Основи медичної деонтології.
5.15. Основи здорового способу життя.
5.16. Техніку проведення медичних маніпуляцій, виконуваних сестрою медичною.
5.17. Методику підготовки пацієнтів до досліджень (лабораторних, інструментальних тощо).
5.18. Техніку користування персональним комп’ютером.
5.19. Правила виписування рецептів.
5.20. Правила та техніку обстеження на інфекційні хвороби.
5.21. Санітарнопротиепідемічні заходи у вогнищах інфекційних хвороб.
5.22. Основи диспансеризації населення.
5.23. Техніку підготовки до стерилізації медичного інструментарію та методи його стерилізації.
- КВАЛІФІКАЦІЙНІ ВИМОГИ
6.1. Неповна вища освіта (молодший спеціаліст) або базова вища освіта (бакалавр) за напрямом підготовки «Медицина», спеціальністю «Сестринська справа», «Лікувальна справа» або «Акушерська справа». Спеціалізація за профілем роботи.
6.2. Підвищення кваліфікації (курси удосконалення тощо).
6.3. Стаж роботи за фахом відповідно до наявної кваліфікаційної категорії.
- ВЗАЄМОВІДНОСИНИ (ЗВ’ЯЗКИ) ЗА ПОСАДОЮ
7.1. Підпорядкована лікарю, з яким працює в кабінеті, та головній медичній сестрі лікувальнопрофілактичного закладу (сестрі медичній старшій відділення).
7.2. У межах закладу має зв’язки з адміністрацією, бухгалтерією, відділом кадрів, реєстратурою, діагностичною службою, лікарями — спеціалістами поліклініки, комісією з контролю якості роботи, комісією з профілактики внутрішньолікарняних інфекцій, відділенням профілактики, протитуберкульозною комісією, службою охорони праці, господарчою частиною, відділом медстатистики, профспілковим комітетом.
7.3. Поза межами закладу підтримує професійні зв’язки із стаціонарними відділеннями, санітарноепідеміологічною станцією, центром профілактики СНІДу, станцією швидкої медичної допомоги, страховими компаніями, в яких застраховані пацієнти, медичною бібліотекою, базами підвищення кваліфікації, атестаційною комісією.
7.4. У разі короткотермінової відсутності обов’язки передає сестрі медичній, з якою вони працюють за принципом взаємозамінності.
(керівник структурного підрозділу закладу охорони здоров’я) (підпис) (ініціали, прізвище)
Візи
Юрисконсульт
(підпис) (ініціали, прізвище)
« » 20 р.
Начальник відділу кадрів
(підпис) (ініціали, прізвище)
« » 20 р.
З інструкцією ознайомлений(а):
(підпис) (ініціали, прізвище)
« » 20 р.
